Implantologia w Piasecznie

Co to jest implant?

W przypadku braku zęba jednym z najlepszych rozwiązań, mających na celu jego uzupełnienie, jest wprowadzenie nowego korzenia – implantu, na którym zostanie odtworzony własny ząb. Implant to mała tytanowa śruba, którą chirurg wprowadza w miejsce utraconego zęba. Tytan to jedyny pierwiastek w przyrodzie posiadający zdolność osteointegracji, czyli trwałego zrostu z tkanką kostną. Technologia ta pozwala bez żadnej ingerencji w sąsiednie zęby uzupełnić brakujący ząb, jego kształt i funkcję w sposób, który w największym stopniu zapewnia naturalną, fizjologiczną sytuację.W celu zapewnienia pełnego komfortu pacjentom, zabieg odbywa się w znieczuleniu miejscowym. Chirurg implantolog nacina i odwarstwia błonę śluzową, a następnie nawierca, w zależności od potrzeb, jeden lub kilka otworów za pomocą specjalnych wierteł. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie implantu i zszycie odwarstwionej śluzówki.Leczenie implantologiczne w naszej klinice jest w pełni bezpieczne, a nad przebiegiem każdego zabiegu czuwa wykwalifikowany personel.

Jak długo posłużą implanty?

O trwałości rozwiązań implantologicznych decyduje w dużej mierze utrzymanie należytego poziomu higieny. Niezbędne jest również regularne zgłaszanie się na wizyty kontrolne. W trakcie takich wizyt oceniany jest stan uzupełnienia, dziąseł otaczających implanty i samych implantów. Wykonywane są również niezbędne zdjęcia rentgenowskie a także zabiegi profesjonalnej higienizacji. Stosowanie się do tych zaleceń zapewni pacjentowi uśmiech i komfort na długi czas.
Jak każdy zabieg, leczenie implantologiczne obciążone jest pewnym ryzykiem wystąpienia objawów niepożądanych lub powikłań. Chociaż współczesna stomatologia pozwala uniknąć bólu, skraca czas spędzony w gabinecie i korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań, reakcja pozabiegowa jest sprawą indywidualną i zależy od rozległości zabiegu. Czasami po zabiegu może pojawić się ból, obrzęk, osłabienie lub krwiak. Nie są to jednak objawy nasilone a współczesna farmakoterapia umożliwia ich ograniczenie. W bardzo rzadkich przypadkach implant nie zrasta się z kością czyli nie ulega integracji.

Koszty wszczepienia implantu

Cena implantów dentystycznych zależy od kilku czynników jak na przykład: ilości wczepionych implantów, typu odbudowy protetycznej i jeżeli jest to konieczne zabiegu augmentacji kości. Zazwyczaj koszt leczenia rozdzielony jest w czasie na dwie części: część chirurgiczną, obejmująca wszczepieniu implantu, oraz cześć protetyczną odpowiadającą za odbudowę protetyczną jak na przykład koronę lub most na implantach.

Tradycyjnie jeden implant utrzymuje jedną koronę. Natomiast w przypadku braku kilku zębów niekoniecznie należy wszczepiać implanty w miejsce każdego brakującego zęba: jeden implant może utrzymać kilka koron poprzez wykonanie mostu protetycznego lub protezy. Ilość implantów potrzebnych do odbudowy zależy od objętości i gęstości tkanki kostnej w miejscu wszczepienia każdego implantu. W przypadku rekonstrukcji całego łuku zębowego utrzymanego na implantach, wymagane są minimum 4 implanty w szczęce oraz 2 implanty w żuchwie. Dokładna liczba implantów jest zawsze ustalana indywidualnie. Po szczegółowym badaniu lekarz implantolog dokładnie określa ile wszczepów jest konieczne.